#8 Nie ma sensu wymyślać koła na nowo
Nie ma sensu wymyślać koła na nowo
Jeśli masz młotek, wszystkie twoje problemy są jak gwoździe. - Przysłowie
Ile razy powiedziano ci, że nie ma sensu wymyślać koła na nowo, że to iluzja chcieć coś zmienić i że aby odnieść sukces, musisz po prostu dążyć do jak najmniejszego wysiłku, aby uzyskać maksymalne wyniki?
Czy znasz wielu ludzi, którzy odnieśli sukces, inwestując niewiele wysiłku i kopiując przepis konkurencji? Bez wprowadzania innowacji? Bez wprowadzania zmian? To tak, jakby nowy malarz, aby wyrobić sobie markę, postanowił skopiować Mona Lisę Leonarda da Vinci. Czy naprawdę uważasz, że można go uznać za lidera?
W 1977 roku Thomas Bertram, dyrektor budżetowy prezydenta Cartera, powiedział, że nie ma sensu ulepszać rzeczy, dopóki nie zostaną zepsute. Argumentował, że nie ma sensu ulepszać, jeśli można żyć z obecną sytuacją. Krótko mówiąc, status quo był lepszy niż próba poprawy sytuacji. I wciąż są ludzie, którzy podzielają jego opinię!
To nie jest sposób myślenia przedsiębiorców. Gdyby nasi przodkowie zadowalali się przenoszeniem ciężarów, nigdy nie wynaleziono by koła. Gdyby nigdy nie próbowali zrozumieć, w jaki sposób rozprzestrzeniają się choroby, antybiotyki nadal nie zostałyby odkryte.
Za każdym razem, gdy ktoś próbował przesunąć granice wiedzy, aby lepiej zrozumieć i zastosować prawa natury, ludzkość robiła ogromne kroki naprzód. Innowacje pochodzą od przedsiębiorców, a nie od ludzi, którzy czują się komfortowo w obecnej sytuacji, a nie od tych, którzy po prostu przyzwalają, gdy mówi się im, że tak się robi rzeczy i że potrzeba wiele wysiłku, aby zrobić to lepiej.
Po pierwsze, uczy się zauważać wszystkich tych, którzy mówią mu, że nie ma sensu wymyślać koła na nowo. Tych, którzy mówią mu, że wszystko jest w porządku, tak jak jest, tych, którzy mówią mu, że znaleźli najlepszy sposób radzenia sobie z rynkiem i że każda inna próba byłaby daremna. Są to ludzie, którzy są w trybie "pauzy", jak Steingberg we wczesnych latach 80. lub firma Kodak, gdy była królową fotografii na świecie.
Wyobraź sobie na przykład, że chcesz uruchomić restaurację. Co zamierzasz zrobić? Możesz znaleźć franczyzodawcę, który sprzeda ci formułę "pod klucz" i zmusi cię do przestrzegania ich wytycznych, lub możesz stworzyć własną markę, taką, która wygląda jak ty i wyróżnia cię z tłumu.
Nie musisz zadowalać się byciem przeciętnym. Masz prawo do innowacji, bycia sobą i komunikowania swoich wartości i osobowości. Krótko mówiąc, Twoja firma ma prawo mieć swój własny smak. Odważ się stworzyć swój własny, nowy świat.
Weźmy przykład MŚP, które opublikowało i wprowadziło na rynek jedną ze swoich zdrowych książek kucharskich w 2009 roku, wykorzystując na okładkę zdjęcie dostępne w Internecie. To był rok H1N1 i Purell wybrał ten sam obraz do promowania swojego środka do dezynfekcji rąk. Książka pozostała niezauważona. Ludzie ją widzieli i myśleli o infekcji, a nie o przepisach! To była stracona szansa, ponieważ postanowiliśmy nie wymyślać koła na nowo. O wiele łatwiej było użyć zdjęcia, które było dostępne dla wszystkich.
Zdarzy ci się to również podczas podejmowania decyzji cyfrowych. Na przykład, ktoś zasugeruje gotowe rozwiązanie, produkt na tablet, a jeśli zasugerujesz, że inne funkcje bardziej by Ci odpowiadały, usłyszysz, że nie ma sensu wymyślać koła na nowo, że w końcu przyzwyczaisz się do proponowanej formuły (i będziesz z niej zadowolony).
Inni zaoferują ci krzykliwe rozwiązania, sugerując, abyś dostosował swój przekaz tak, aby pasował do pudełek, mówiąc ci, że w ten sposób będzie szybciej i że będzie cię to mniej kosztować. W ten sposób twój dostawca wie, że wyciągnie z ciebie jak najwięcej, nie wkładając w to zbyt wiele wysiłku. Zanim się obejrzysz, Twoja witryna będzie już działać.
Ale czy naprawdę tego potrzebujesz? Czy naprawdę chcesz, aby Twoja witryna działała i działała tak, jak witryna Twojej konkurencji? To, co sprawia, że firma odnosi sukcesy, to jej osobowość, to, co ją wyróżnia. Jest to kluczowe dla jej dobrobytu. I całkiem możliwe, że uniwersalne rozwiązanie wcale nie pomoże ci zdobyć miejsca w umysłach potencjalnych klientów. Jesteś wyjątkowy; Twój cyfrowy wizerunek musi to odzwierciedlać. O to właśnie chodzi w MŚP.
Zamiast więc kupować samą obudowę, skup się na silniku. Nadaj priorytet swoim potrzebom, zamiast próbować dopasować je do rozwiązania zaprojektowanego dla mas. Co sprawia, że jesteś inny? Co sprawia, że jesteś wyjątkowy? Co ma zrobić Twoja strona internetowa, aby Cię wyróżnić, pozyskać, zatrzymać i odzyskać klientów? Co zachwyci docelowych klientów? Co zrobi na nich wrażenie i przekroczy ich oczekiwania?
Ponieważ jeśli celujesz we wszystkich, nie celujesz w nikogo. Jeśli zgodzisz się wtopić w tłum, nie będziesz mógł się wyróżnić. Decydując się na funkcje dostępne w rozwiązaniu, które jest oferowane wszystkim, pozbawiasz się funkcji, których Twoje MŚP potrzebowałoby, aby stworzyć dla siebie miejsce na rynku.
Upewnij się, że Twoje cyfrowe wybory odzwierciedlają Twoje wartości jako przedsiębiorcy i że są skierowane konkretnie do klientów, których chcesz pozyskać, tj. tych, których jesteś w stanie najlepiej zadowolić. W ten sposób budujesz biznes, z zadowolonymi klientami, którzy polecają Cię, ponieważ jesteś inny. Poczta pantoflowa jest i pozostanie najlepszym narzędziem rozwoju biznesu dla MŚP.
Zapomnij więc o idei słynnej strony internetowej, która uczyni cię milionerem i będzie online w ciągu 24 godzin. Uważaj też na dostawców rozwiązań cyfrowych, którzy mówią, że nie ma sensu wymyślać koła na nowo. To nie jest franczyza, którą zarządzasz. To biznes, który odzwierciedla ciebie. I to właśnie musi komunikować Twoja infrastruktura cyfrowa.
Do zapamiętania
Zaufaj swojej przedsiębiorczej kreatywności i postaw na swoje pomysły, swój sposób działania. Nie musisz wymyślać, co należy zrobić, ale możesz na nowo wymyślić, jak to się robi. Twoje MŚP, twoja różnica.
Kategorie